Załóż DARMOWE konto w naszym portalu aby gromadzić wyniki swoich testów, obserwować swoje postępy w nauce oraz uczestniczyć w rankinach! Kliknij tutaj!
 
 

DENTYSTA – DENTIST

1. Przekazywanie i uzyskiwanie informacji.

Boli Cię ząb. Zadzwoń do dentysty i umów się na wizytę:

a)      Zadzwoń i powiedz, jaki masz problem.

b)      Powiedz, że proponowana data Ci nie odpowiada i poproś o inny termin.

c)      Zapytaj o przewidywany koszt wizyty.

 

    PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI

 

a)      Hello, my name is John Smith. I would like to make an appointment with the dentist.

- Witam, nazywam się John Smith. Chciałbym umówić się na wizytę u dentysty.

 

What’s wrong? – Co panu dolega?

                Is it urgent? – Czy to pilne?

     

                I’m afraid it’s urgent, I have a toothache.

                - Obawiam się, że to pilne. Boli mnie ząb.

           

                - What is the nearest term available? – Jaki jest najbliższy wolny termin?

 

b)      I’m sorry, but this day / this time doesn’t suit me. 

- Przepraszam, ale ten dzień / ta godzina mi nie odpowiada.

 

 Can you set another term for me, please?

- Czy może mi pan wyznaczyć inny termin?

 

 Yes, it’s ok. by me.  / It suits me.     – Odpowiada mi.

 Thank you very much.    -  Dziękuję bardzo.

 

c)   Can you tell me the approximate cost of the visit?

- Czy może mi pani podać przeciętny koszt wizyty?

 

What's the cost of the visit?

- Jaki jest koszt wizyty?

 

How much does the visit cost?

Ile kosztuje wizyta?

 
   
Na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij [akceptuję], aby ta informacja nie pojawiła się ponownie. Kliknij [polityka cookies], aby dowiedzieć się więcej na temat plików cookies wykorzystywanych na tej stronie.